Home / Falun Gong / Rumors Facts

How can we believe Falun Gong?

2010-08-11 Source:Kaiwind Author:By: Wan Shi

On July 28, 2010, a powerful explosion occurred at an abandoned plastics factory in Nanjing, capital of east China's Jiangsu Province, causing 13 deaths and 120 others seriously injured. After the incident occurred, it has been the premier tub-thumping for Falun Gong media, who have used lots of fake photos as usual.

Just on the same day, the Epoch Times issued an article titled 100 People Died at Tragic Explosion, A Scared Day for Nanjingers. The article screenshot is below.


In this article, the photo is extremely horrifying, which is marked with the website address of the Epoch Times, and with a note that "cutting out the photo specially for protecting the provider." Here is the photo:


In fact, this picture is not photo of Nanjing explosion, but one of the deadly tanker blast happened in the Democratic Republic of Congo on July 2, 2010. The original photo is as follows:



What has been cut off by the Epoch Times are the watermark of "Ziling.com" and some local people which can expose the photograph is taken in Africa.

After the net friends found its fraud, the Epoch Times has removed the photo, but on another Falun Gong website Yuming, this photo is still existed (URL: http://yuming.qxbbs.org/upload / html/news/mwnm/201007/28-3296.html). Screenshots is as follows:


Besides this photo, Falun Gong media have also used other false pictures. Such as an article Live: Big Bang Explosion of Nanjing; 79 People Died 300 Officers Injured published on Aboluowang.com, has used a photo of Guangxi chemical plant explosion which occurred on August 26, 2008 in Yizhou city, Guangxi province as the Nanjing explosion photo, and they also cut off the vehicle’s license plate number in the photo to confound right and wrong (http://www.aboluowang.com/news/data/2010/0728/article_104863.html). Contrast the two photos as follows:




Another photo of the July 16 Dalian pipeline explosion was also falsely posted by the Epoch Times on July 30 in an article titled "Totally Different Versions between Official and Folk about Nanjing Explosion". Contrast the two photos as follows:




Revealed by the net friends, the Epoch Times has replaced this photo of Dalian oil pipeline explosion now.


(Kaiwind.com, August 3, 2010)