Home / Falun Gong / In the Media

ABC responds to claims of influence in Falun Gong reporting

2020-07-27 Author:ABC

THE ABC COMPLETELY REJECTS ANY CLAIMS ITS REPORTING ON FALUN GONG WAS SOURCED FROM OR INFLUENCED BY THE CHINESE COMMUNIST PARTY.

The sources of the allegations came from within the Falun Gong movement itself, both from current and former practitioners and Falun Gong’s published literature.

It’s the duty of a public broadcaster to investigate serious claims wherever they may arise, in government, religious or charity groups.

The ABC sought out and broadcast interviews with senior Falun Gong spokespeople and practitioners Jonathon Lee, the Vice President of Dragon Springs; John Deller, spokesperson for the Australian Association; and Dr Lucy Zhao, President of the Australian Association. We also submitted a written interview request with Master Li Hongzhi.

We stand by the accuracy and integrity of the reports.

微信图片_20200727111901

https://about.abc.net.au/correcting-the-record/the-abcs-reporting-on-falun-gong/


分享到:
Editor:姜珊