中文   |  BIG5  |  Español  | Français  |  Deutsch  |  Русский  |   日本語  |  한국어  |  English
    
 
Feature  |  Pictures  |  Videos  |  Data  |  FAQ  |  E-Book  |  Voice of Religion Circle  |  Officia Statement
Home | Full Presentation  |  Recommendation  |  Rumor & Fact  |  Public Opinion  |  Word from Ex-member  |  View from Intelligentsia  |  China | World
 
首页 > Choice > Opinion of China Association For Cultic Studies > Updated
 
Shut up all of you! - Issue on Freedom of Speech
 
Adjust font size:   Close Kaiwind  2016-04-27
 

Over 10,000 Falun Gong practitioners surrounded the gate of Tianjin Educational College from 19-23 of April, 1999. This event was caused by an article written by He Zuoxiu, a physical scientist and academician with the Chinese Academy of Sciences. The article "I Don't Agree with Teenagers Practicing Qigong", which was published in the college publication , cited a case that a PhD student of Prof. He was obsessed with Li Hongzhi's theories which led him to develop schizophrenia. Science Review for Juveniles

  

Falun Gong practitioners illegally besieged Tianjin Educational College. 

  This was the case with the highest number of Falun Gong practitioners besieging the media. After the first time that the media reported cases of death and mental illness of Falun Gong practitioners in 1994, dozens of media organizations came under organized attacks by Falun Gong practitioners.   

These media organizations included: 

Beijing TV Station 

Shenyang TV Station 

China Youth Daily 

Nanfang Daily 

Nanfang Metropolis News 

Qiantang Weekend of Zhejiang Daily 

Qianjiang Evening News 

Qilu Evening News 

Health News Digest 

West China City Daily 

Nanfang Rural News 

Hebei Politics and Law News 

Xinjiang Economic News 

Chongqing Evening News 

Wujin Daily 

Xiamen Daily 

Chinese Business View 

These media organizations are located all across the country. 

  

 

On June 1 and 3, 1998, Shandong press office was illegally besieged by more than 2,000 Falun Gong practitioners because it had published five articles including one entitled "Take a Look at What's Going on with Falun Gong". Qilu Evening News 

On May 24, 1998, Beijing TV reported a case of mental illness caused by practicing Falun Gong. It was besieged by thousands of Falun Gong practitioners and Beijing TV was forced to fire one of its editors.  

Following this event, Li Hongzhi released a well-known article "Digging Out the Roots" which was called a lection by the Falun Gong cult, mentioning that,  

"Some newspapers, radio stations and TV stations in various parts of the country have harmed our Dafa… This was deliberately harming Dafa and cannot be ignored...Dafa disciples in Beijing adopted a special approach to ask those people to stop harming Dafa – this actually was not wrong. " 

In the same article, Li Hongzhi warned the practitioners who hadn't participated in the siege, "At the crucial moment when I asked you to break away from humanness, you did not follow me. Each opportunity will not occur again." 

In addition to media circles, those studying and revealing the issues surrounding Falun Gong have been besieged, vituperated or even threatened by Falun Gong members. 

   He Zuoxiu, an academician of the Chinese Academy of Sciences and a physical scientist, was denigrated by Li Hongzhi as a "science ruffian" and was threatened and molested by Falun Gong disciples because he often shone light upon the abnormal deaths of Falun Gong practitioners and criticized Falun Gong theory. 

  

 The article entitled I Don't Agree with Teenagers Practicing Qigong" by He Zuoxiu was published in Volume 4, 1999 of the magazine Science Review for Juvenile. "

 Dao Shuren, vice chairman of the Buddhist Association of China, once pointed out that the Buddhist circle was against activities infringing upon human rights in the name of religion. This brought him threatening letters from the Falun Gong. 

  

 

  

Threatening letters Dao Shuren received from the Falun Gong.

 A host of a China Central Television news program presented a report criticizing Falun Gong, which also resulted in him receiving letters of insult and threats from the Falun Gong cult. 

In Western countries, Falun Gong used attacks and prosecution as means to protect its benefits, never feeling ashamed. 

  In November 1998, BBC World released a report by Correspondent James Miles about Falun Gong. The report pointed out that Falun Gong is the "No.1 Cult" in China and warned people that Falun Gong would lead to "Collective Suicide". Falun Gong supporters wrote to the CEO of the BBC, the British Ambassador to China and the British Prime Minister respectively, demanding a public apology from the BBC. "The reaction was quite extraordinary," said Miles later, "More response than to any article I've ever written in my entire career." 

On November 3, 2001, the published an article criticizing Falun Gong. The article is a statement by a former female Falun Gong follower named He Bing. A number of Falun Gong supporters lodged a lawsuit against the newspaper for its "libel". On December 7, 2005, the Supreme Court of Quebec of Canada came to a final verdict of the case after four years: the plaintiff, Falun Gong, lost the lawsuit. The verdict pointed out, "Falun Gong is a controversial movement, which does not accept criticism." La Presse Chinoise 

  

 

In December 2003, the Australian published a declaration by the Chinese Embassy in Australia against Falun Gong. In May 2004, Falun Gong lodged a lawsuit at the Supreme Court of New South Wales against the newspaper for its "libel". Afterwards, Falun Gong made use of its own media to widely attack the Chinese Daily and made personal attacks on the newspaper's editor-in-chief and other editors. On April 5, 2006, the Supreme Court of NSW of Australia ruled against Falun Gong and in favour of Chinese Daily.. Chinese Daily 

On January 21, 2005, the Associated Press published an article entitled "Chinese Show Off Repentant Falun Gong", which objectively reported the condition of the participants of the Tian'anmen Square self-immolation incident on the Chinese New Year's Eve, and their reflections on Falun Gong. On the morning of January 25, Falun Gong organized a group of people to demonstrate before the office building where the Associated Press headquarters were located in Manhattan, New York, demanding that the AP withdraw the report. On February 11, , of Falun Gong, published an article calling the AP a "down-to-earth small bastard". Epoch Times

The Great Wall Platform (an organization that broadcasts Chinese television channels) cooperated with the Rogers Company in scrupulously selecting 9 representative channels from the 17 available on the American Great Wall Platform. The Rogers Cable agent was left to apply with the Canadian Radio-television & Telecomunications Commission for the right to broadcast the channels. Such a local Chinese cultural and recreational affair was obstructed by Falun Gong by every means possible. Between March and June of 2006, Falun Gong organized its members many times to demonstrate before the Rogers' headquarters in Toronto, which severely affected the normal running of Rogers Company. On December 22, 2006, the Great Wall Platform gained permission to open its business in Canada. 

Falun Gong grouped followers together to demonstrate before the Rogers Cable Headquarters in Toronto. 

  

On February 6, 2008, the published a feature entitled "A Glimpse of Chinese Culture that Some Find Hard to Watch". Afterwards, more than 10 articles were released on the website of Falun Gong to attack and frame New York Times and the author of the article Eric Konigberg. The articles claimed that Eric Konigsberg was well known by his ill reputation… and was absolutely inhuman. New York Times 

  

In the view of Falun Gong, no person or medium enjoys the right to criticize Falun Gong. According to the top order of Li Hongzhi, any criticism of Falun Gong is defaming Dafa and cannot be tolerated. 

  

03 你们都闭嘴!-2100.doc
03 Shut Up All of You!.doc
03 ?Cállaos todos!.doc
03 Taisez-vous tous !.doc
03 Прикусите язык!.doc
03 Halt den Mund!.doc
Adjust font size:  Close
 
0
  Comment
  Related News
 
Email: facts@kaiwind.com Site Map About Us
   Copyright © Cult Studies